Зображення українізації й міщанства в Україні у 20-і роки XX ст



Скачати 28.55 Kb.
Дата конвертації09.10.2019
Розмір28.55 Kb.
Назва файлу02SLVSIK.RTF

Микола Гурович Куліш   (18 грудня 1892,  Чаплинка —  3 листопада 1937,  Карелія)  - український письменник, режисер, драматург,  громадський діяч, газетяр  Микола Куліш (у світлому кашкеті) серед друзів. Олешки. 1911 і редактор, діяч  української освіти, педагог. Микола Куліш став драматургом, творчість якого відкрила нові напрямки у розвитку світового драматичного мистецтва 20 і 21 століть.
Творчість Микола Куліш займався літературною діяльністю майже все своє життя — 30 років із 45. Драматург писав навіть тоді, коли перебував на Соловках, в ув'язненні. За 1923 — 1934 роки Микола Куліш створив близько 15 п'єс.
П'єси:

1.«97» (1924),

2. «Комуна в степах» (1925)

3. «Хулій Хурина» (1926)

4. «Зона» (1926) 

5. «Народний Малахій» (1927),

6.«Мина Мазайло» (1929).

7.«Патетична соната» (1929)

8.«Маклена Граса» (1933),

9.«Прощай, село» (1933),

10.«Поворот Марка» (1934),

11.«Вічний бунт» та ін. Твори Куліша гостро критикувала офіційна критика. Більшість його творів були поставлені на сцені театру  «Березіль» Л. Курбаса. Микола Куліш-прапорщик серед друзів під час відпустки. Олешки. 1918
Мина Мазайло (1929) Інсценізація п’єси “Мина Мазайло” у театрі Л.Курбаса
Літературний рід: драма

Жанр: сатирична комедія

Тема: зображення українізації й міщанства в Україні у 20-і роки XX ст.

Головна ідея: засудження міщанства, національної упередженості й зверхності.

Головні дійові особи: родина Мазайла — Мина Мазайло, його діти Рина й Мокій, дружина Килина (Мазайлиха); дядько Тарас, тьотя Мотя, Уля.
Літературознавці про п’єсу “Мина Мазайло” Питання мови, точніше, ставлення до неї персонажів, узято за основу конфлікту, що розгортається в комедії у формі дискусій, які породжують комічні ситуації, визначають основні сюжетні лінії (Мина— Мокій, Уля—Мокій, тьотя Мотя— дядько Тарас та ін.). Вдало дібрані мовні засоби допомагають авторові яскравіше індиві­дуалізувати характери комедійних персонажів, виявити малоросійську меншовартість і духовну порожнечу українського міщанства.
Микола Куліш писав п ’єси у жанрі САТИРИЧНА КОМЕДІЯ — комедійний жанр, у якому об’єктом осміяння є суспільні стосунки певного місця та часу, або рідше — цілих глобальних категорій: епох. соц. структур, народів(етносів), людства в цілому. Автор прагне не виправдати чи поліпшити зображуване явише, але його знищити за допомогою висміювання. Основні прийоми, що до них звертається автор, — зла іронія, сарказм. С.к. може бути політичною чи побутовою.
Микола Куліш і Лесь Курбас •Постановка п ’єс Куліша на сцені “Березолю” Лесем Курбасом стала творчим злетом двох геніїв : драматурга і режисера. •Микола Куліш вважав Леся Курбаса видатним режисером і мислителем. •Куліш цінував Курбаса як аналітика мистецтва і літератури, як людину • широкої гуманітарної освіти, одного з теоретиків української культури. •Дружба між Кулішем і Курбасем тривала 8 років — аж до смерті і мала •великий вплив на становлення українського театру у першій половині 20 століття. •Лесь Курбас вважав Миколу Куліша провідним українським драматургом і неодноразово •говорив про це у численних виступах, диспутах, статтях. Курбас був також одним із • найретельніших аналітиків творчості Куліша. Відзначаючи особливість драматичної • манери, режисер акцентував увагу на тому, що вона «романтична в реалістичному».
 У кіно За творами письменника знято телефільми: «Закут», «Мина Мазайло», «Народний Малахій». Йому присвячено стрічки: «Микола Куліш» (1970), «Микола Куліш» (1991), документальні кінокартини «Пастка», «Тягар мовчання» (1991).

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©bezref.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка