Основні розділи навчальної програми



Скачати 68.65 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації16.03.2019
Розмір68.65 Kb.
Назва файлуТМФВ.rtf
ТипПрограма
  1   2   3

(2) Навчальна програма – документ, що визначає зміст і обсяг знань з кожного навчального предмета, умінь і навмчок, які необхідно засвоїти, зміст розділів і тем з розподілом їх за роками навчання.Навчальні програми повинні мати високий науковий рівень з урахуванням досягнень науково-технічного прогресу, втілювати виховний потенціал, генералізувати навчальний матеріал на основі фундаментальних положень сучасної науки, групувати його навкола провідних ідей і наукових теорій, не містити надто ускладненого і другорядного матеріалу, реалізувати міжпредметні зв’язки та ідею взаємозв’язку науки, практики і виробництва, формувати вміння і навички учнів з кожного предмета.

Основні розділи навчальної програми:

· Пояснювальна записка, яка містить виклад мети навчання з певного предмета, ознаки процесу (організація навчання кожного класу);

· Зміст навчального матеріалу, поділений на розділи і теми із зазначенням кількості годин на кожну з них;

· Обсяг знань, умінь і навичок (у їх різновидах) з певного предмета для учнів кожного класу;

· Перелік унаочнень, літератури для учнів та методологічної літератури для викладачів;

· Критерії оцінювання знань, умінь і навичок що до кожного з видів роботи.Важливу роль відіграє авторська модернізація навчальних програм залежно від нових методичних знахідок, науково-методичного прогресу і змін в соціальному житті. Так, на прикінці 80-х років минулого сторіччя виникла потреба внесення істотних змін до програм з російської та української літератури, коли було знято заборону на твори незаслужено витіснених з духовного простору письменників, розширено перелік сучасних авторів. Необхідність загального екологічного навчання і виховання значно змінила програму з географії.Внесенням змін до програм займаються комісії, створені при Науково-методичному центрі Міністерства освіти і науки, до яких входять провідні вчені, спеціалісти-практики.На основі навчального плану створюють навчальні програми, які розкривають зміст навчального матеріалу з кожного предмета і встановлюють послідовність його вивчення.Навчальні програми затверджуються вищим державним органом (Міністерством освіти і науки України). Вони містять загальну характеристику змісту матеріалу з кожної дисципліни, розподіляють його за роками навчання і темами.Навчальні програми часто зазнають змін: їх удосконалюють, розвантажують від другорядного і надто складного матеріалу, підвищують їх науковий рівень, забезпечують реалізацію міжпредметних зв’язків.

На сучасному етапі існують такі системи викладу змісту навчального матеріалу:

1. Лінійна – безперервна послідовність матеріалу від простого до складного у відповідності з принципами послідовності, систематичності, доступності (нове будується на основі вже відомого і в тісному зв’язку з ним). Лінійний принцип побудови програм дає економічність, оскільки унеможливлює надлишкове дублювання матеріалу.

2. Спіральна – неперервне розширення і поглиблення знань з певної проблеми.

3. Концентрична – повторне вивчення певних розділів, тем з метою більш глибокого проникнення в сутність явищ та процесів.

4. Мішана – комбінація різних систем викладу. Орієнтовна структура навчальної програми: 1. Пояснювальна запискаа) вступ: мета та завдання навчального предмета ;б) характеристика структури навчальної програми;в) особливості організації навчально-виховного процесу;г) критерії оцінювання навчальних досягнень;ґ) рекомендації щодо роботи з програмою

(3) Кожен урок фізичної культури повинен відповідати наступним вимогам:

а) мати певні завдання - загальні, виконання яких має бути забезпечено в процесі всіх уроків або серії уроків, і приватні, що виконуються протягом одного взятого уроку;

б) бути правильно методично побудованим;

в) бути послідовним продовженням попередніх занять і в той же час мати свою цілісність і закінченість; одночасно з цим він повинен значною мірою передбачати завдання та зміст наступного чергового уроку;

г) відповідати за своїм змістом, визначеним складом учнів щодо віку, статі, фізичного розвитку і фізичної підготовленості;

д) бути цікавим для учнів, спонукати їх до активної діяльності;

е) містити вправи та ігри, які сприяють різнобічному фізичному розвитку, зміцненню здоров'я, формуванню постави;

ж) правильно поєднуватися з іншими уроками в розкладі навчального дня;

з) носити виховний характер.

(4) 1 КЛАС


І. Основи знань з фізичної культури:

ІІ. Способи рухової діяльності

1

Вправи для формування культури

рухів з елементами гімнастики:

організовуючі вправи:

загальнорозвивальні вправи;

положення тіла у просторі: сіди, упори, виси, елементи акробатики: групування; вправи на релаксацію;

2 Вправи для оволодіння

навичками пересувань:

ходьба;

біг;

танцювальні кроки;

лазіння та перелізання;

3.Вправи для опанування

навичками володіння м’ячем

-вправи з малим м’ячем (тенісним або гумовим);

-вправи з великим м’ячем(гумовим, футбольним 3, волейбольним, для міні-баскетболу);

4.Стрибкові вправи: стрибки; стрибки зі скакалкою; стрибки в глибину; стрибки у висоту; стрибки у довжину з місця поштовхом двома ногами.

5. Ігри для активного відпочинку: рухливі ігри

6.Вправи для фізичних якостей: сили; швидкості; витривалості; гнучкості; координації.

7. Вправи для формування постави і профілактики плоскостопості: загальнорозвивальні вправи без предметів на місці загальнорозвивальні вправи в русі; загальнорозвивальні вправи з предметами; вправи на відчуття правильної постави; вправи для профілактики плоскостопості



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©bezref.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка